World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

The Economist

The Economist
Type Weekly newsmagazine
Format Magazine
Owner(s) The Economist Group
Founder(s) James Wilson
Editor John Micklethwait
Founded September 1843 (1843-09)
Political alignment Social liberalism
Economic liberalism
Headquarters 25 St. James's Street
United Kingdom
Circulation 1,574,803 (print); 100,000 (paid digital subscribers)[1]
ISSN 0013-0613
Website .com.economistwww

The Economist is an English-language weekly newspaper owned by The Economist Newspaper Ltd and edited in offices in London.[2][3][4] Continuous publication began under founder James Wilson in September 1843. For historical reasons The Economist refers to itself as a newspaper, but each print edition appears on small glossy paper like a news magazine, and its YouTube channel is called EconomistMagazine.[5] In 2006, its average weekly circulation was reported to be 1.5 million, about half of which were sold in the United States.[6]

The publication belongs to The Economist Group, half of which is owned by Pearson PLC via the Financial Times. A group of independent shareholders, including many members of the staff and the Rothschild banking family of England,[7] owns the rest. A board of trustees formally appoints the editor, who cannot be removed without its permission. Although The Economist has a global emphasis and scope, about two-thirds of the 75 staff journalists are based in London.[8] As of March 2013, the Economist Group declared operating profit of £68m.[9]

The Economist claims that it "is not a chronicle of economics".[10] Rather, it aims "to take part in a severe contest between intelligence, which presses forward, and an unworthy, timid ignorance obstructing our progress".[11] It takes an editorial stance of classical liberalism and economic liberalism which is supportive of free trade, globalisation, free immigration and cultural liberalism (such as supporting legal recognition for same-sex marriage). The publication has described itself as "a product of the Caledonian liberalism of Adam Smith and David Hume".[12] It targets highly educated readers and claims an audience containing many influential executives and policy-makers.[13] Some of The Economist readers consume both elite and mass media. The newspaper's CEO described this recent global change, which was first noticed in the 1990s and accelerated in the beginning of the 21st century, as a "new age of Mass Intelligence".[14][15]


  • Mission statement 1
  • History 2
    • Past editors 2.1
  • Opinions 3
  • Tone and voice 4
    • Editorial anonymity 4.1
  • Circulation 5
  • Letters 6
  • Features 7
  • Advertising 8
  • Innovation Awards 9
  • Writing prize 10
  • Censorship 11
  • Criticism and accusation 12
  • References 13
  • Further reading 14
  • External links 15

Mission statement

On the contents page of each newsmagazine, The Economist '​s mission statement is written in italics. It states that The Economist was "First published in September 1843 to take part in 'a severe contest between intelligence, which presses forward, and an unworthy, timid ignorance obstructing our progress'."[11]


Front page of The Economist, on 16 May 1846

The Economist was founded by the British businessman and banker James Wilson in 1843, to advance the repeal of the Corn Laws, a system of import tariffs.[16] A prospectus for the "newspaper," from 5 August 1843 enumerated thirteen areas of coverage that its editors wanted the newspaper to focus on:[17]

  1. Original leading articles, in which free-trade principles will be most rigidly applied to all the important questions of the day.
  2. Articles relating to some practical, commercial, agricultural, or foreign topic of passing interest, such as foreign treaties.
  3. An article on the elementary principles of political economy, applied to practical experience, covering the laws related to prices, wages, rent, exchange, revenue and taxes.
  4. Parliamentary reports, with particular focus on commerce, agriculture and free trade.
  5. Reports and accounts of popular movements advocating free trade.
  6. General news from the Court of St. James's, the Metropolis, the Provinces, Scotland, and Ireland.
  7. Commercial topics such as changes in fiscal regulations, the state and prospects of the markets, imports and exports, foreign news, the state of the manufacturing districts, notices of important new mechanical improvements, shipping news, the money market, and the progress of railways and public companies.
  8. Agricultural topics, including the application of geology and chemistry; notices of new and improved implements, state of crops, markets, prices, foreign markets and prices converted into English money; from time to time, in some detail, the plans pursued in Belgium, Switzerland, and other well-cultivated countries.
  9. Colonial and foreign topics, including trade, produce, political and fiscal changes, and other matters, including exposés on the evils of restriction and protection, and the advantages of free intercourse and trade.
  10. Law reports, confined chiefly to areas important to commerce, manufacturing, and agriculture.
  11. Books, confined chiefly, but not so exclusively, to commerce, manufacturing, and agriculture, and including all treatises on political economy, finance, or taxation.
  12. A commercial gazette, with prices and statistics of the week.
  13. Correspondence and inquiries from the newsmagazine's readers.

In 1845 during Railway Mania, The Economist changed its name to The Economist, Weekly Commercial Times, Bankers' Gazette, and Railway Monitor. A Political, Literary and General Newspaper.[18]

It has long been respected as "one of the most competent and subtle Western periodicals on public affairs".[19] The newspaper was a major source of financial and economic information for Karl Marx in the formulation of socialist theory; he wrote: "the London Economist, the European organ of the aristocracy of finance, described most strikingly the attitude of this class."[20]

Its logo was designed in 1959 by Reynolds Stone.[21]

In January 2012, The Economist launched a new weekly section devoted exclusively to China, the first new country section since the introduction of a section about the United States in 1942.[22]

Past editors

Walter Bagehot, one of the early Editors of The Economist

The editors of The Economist have been:


The Economist Building, St James's Street, by Alison and Peter Smithson

When the newsmagazine was founded, the term "[31]

The paper has also supported liberal causes on social issues such as recognition of gay marriages,[32] legalisation of drugs,[33] criticizes the U.S. tax model in a recent issue,[34] and seems to support some government regulation on health issues, such as smoking in public,[35] as well as bans on spanking children.[36] The Economist consistently favours guest worker programs, parental choice of school, and amnesties[37] and once published an "obituary" of God.[38] The Economist also has a long record of supporting gun control.[39]

The Economist has endorsed both the Labour Party (in 2005) and the Conservative Party (in 2010)[40] at general election time in Britain, and both Republican and Democratic candidates in the United States. puts its stance this way:

The Economist frequently accuses figures and countries of corruption or dishonesty. In recent years, for example, it criticised former World Bank president Paul Wolfowitz; Silvio Berlusconi, Italy's Prime Minister (who dubbed it The Ecommunist);[41] Laurent-Désiré Kabila, the late president of the Democratic Republic of the Congo; Robert Mugabe, the head of government in Zimbabwe; and, recently, Cristina Fernández de Kirchner, the president of Argentina.[42] The Economist also called for Bill Clinton's impeachment and, after the emergence of the Abu Ghraib torture and prisoner abuse,[43] for Donald Rumsfeld's resignation. Though The Economist initially gave vigorous support for the U.S.-led invasion of Iraq, it later called the operation "bungled from the start" and criticised the "almost criminal negligence" of the Bush Administration's handling of the war, while maintaining, as of April 2008, that pulling out in the short term would be irresponsible.[44] In the 2004 U.S. election, the editors "reluctantly" backed John Kerry.[45][46] In the 2008 U.S. election the newsmagazine endorsed Barack Obama, while using the election eve issue's front cover to promote his candidacy.[47] In the 2012 U.S. election, Barack Obama was again endorsed: the editorial said that they preferred Obama on the economy, foreign policy and health care, but criticised him for running a negative campaign against Romney and for a "poor appreciation of commerce".[48]

Tone and voice

Though it has many individual columns, by tradition and current practice the magazine ensures a uniform voice—aided by the anonymity of writers—throughout its pages,[49] as if most articles were written by a single author, which may be perceived to display dry, understated wit, and precise use of language.[50][51]

The paper's treatment of economics presumes a working familiarity with fundamental concepts of classical economics. For instance, it does not explain terms like invisible hand, macroeconomics, or demand curve, and may take just six or seven words to explain the theory of comparative advantage. Articles involving economics do not presume any formal training on the part of the reader and aim to be accessible to the educated layman. The newsmagazine usually does not translate short French (and German) quotes or phrases. It does describe the business or nature of even well-known entities, writing, for example, "Goldman Sachs, an investment bank".[52]

Many articles include some witticism; image captions are often humorous puns and the letters section usually concludes with an odd or light-hearted letter. These efforts at humour have sometimes had a mixed reception. For example, the cover of 20 September 2003 issue, headlined by a story on the WTO ministerial meeting in Cancún, featured a cactus giving the middle finger.[53] Readers sent both positive and negative letters in response.[54]

Editorial anonymity

Articles often take a definite editorial stance and almost never carry a byline. Not even the name of the editor (since 2006, John Micklethwait) is printed in the issue. It is a long-standing tradition that an editor's only signed article during his tenure is written on the occasion of his departure from the position. The author of a piece is named in certain circumstances: when notable persons are invited to contribute opinion pieces; when journalists of The Economist compile special reports (previously known as surveys); for the Year in Review special edition; and to highlight a potential conflict of interest over a book review. The names of The Economist editors and correspondents can be located on the media directory pages of the website.[55] Online blog pieces are signed with the initials of the writer and authors of print stories are allowed to note their authorship from their personal web sites.[56]

The editors say this is necessary because "collective voice and personality matter more than the identities of individual journalists"[57] and reflects "a collaborative effort".[58] In most articles, authors refer to themselves as "your correspondent" or "this reviewer". The writers of the titled opinion columns tend to refer to themselves by the title (hence, a sentence in the "Lexington" column might read "Lexington was informed...").

American author Michael Lewis has criticized the magazine's editorial anonymity, labeling it a means to hide the youth and inexperience of those writing articles. In 1991, Lewis quipped: "The magazine is written by young people pretending to be old people...If American readers got a look at the pimply complexions of their economic gurus, they would cancel their subscriptions in droves".[59]

John Ralston Saul describes The Economist as a "magazine which hides the names of the journalists who write its articles in order to create the illusion that they dispense disinterested truth rather than opinion. This sales technique, reminiscent of pre-Reformation Catholicism, is not surprising in a publication named after the social science most given to wild guesses and imaginary facts presented in the guise of inevitability and exactitude. That it is the Bible of the corporate executive indicates to what extent received wisdom is the daily bread of a managerial civilization".[60]


Each of The Economist' issue's official date range is from Saturday to the following Friday. In the UK print copies are dispatched late Thursday, for Friday delivery to retail outlets and subscribers. Elsewhere, retail outlets and subscribers receive their copies on Friday or Saturday (as of May 2014, Monday in Europe), depending on their location. The Economist posts each week's new content online at approximately 2100 Thursday evening UK time, ahead of the official publication date.

In 1877, the newspaper's circulation was 3,700. In 1920, it had risen to 6,000. Circulation increased rapidly after 1945, reaching 100,000 by 1970.[21]

Circulation is audited by the Audit Bureau of Circulations (ABC). From around 30,000 in 1960 it has risen to near 1 million by 2000 and by 2012 to about 1.5 million . Sales inside North America were in 2007 around 54 percent of the total, with sales in the UK making up 14 percent of the total and continental Europe 19 percent. The Economist claims sales, both by subscription and at newsagents, in over 200 countries. Of its American readers, two out of three make more than $100,000 a year.[6]

The Economist once boasted about its limited circulation. In the early 1990s it used the slogan "The Economist – not read by millions of people". "Never in the history of journalism has so much been read for so long by so few," wrote Geoffrey Crowther, a former editor.[61]

The Economist Newspaper Limited is a wholly owned subsidiary of The Economist Group. The publications of the group include the CFO brand family as well as the annual The World in..., the lifestyle bi-monthly Intelligent Life, European Voice, and Roll Call. Sir Evelyn Robert de Rothschild was Chairman of the company from 1972 to 1989.


The Economist frequently receives letters from senior businesspeople, politicians and spokespeople for government departments, non-governmental organisations and lobbies, but well written or witty responses from anyone are considered, and controversial issues frequently produce a torrent of letters. For example, the survey of corporate social responsibility, published January 2005, produced largely critical letters from Oxfam, the World Food Programme, United Nations Global Compact, the Chairman of BT Group, an ex-Director of Shell and the UK Institute of Directors.[62]

Many of the letters published are critical of its stance or commentary. After The Economist ran a critique of United Nations Commission on Human Rights.[63] Rebuttals from officials within regimes such as the Singapore government are routinely printed, to comply with local right-of-reply laws without compromising editorial independence.[64] It is extremely rare for any comment by The Economist to appear alongside any published letter. Letters published in the newsmagazine are typically between 150 and 200 words long (and begin with the ritual salutation "Sir"). Previous to a change in procedure, all responses to on-line articles were usually published in "The Inbox".[65] Comments can now be made directly under each article.


Visualisation of the Big Mac Index

The Economist's primary focus is world news, politics and business, but it also runs regular sections on science and technology as well as books and the arts. Approximately every two weeks, the publication include an in-depth special report.[66] (previously called surveys) on a given topic. The five main categories are Countries and Regions, Business, Finance and Economics, Science and Technology, and Other. Every three months, it publishes a technology report called Technology Quarterly[67] or TQ, a special section focusing on recent trends and developments in science and technology.

Since July 2007,[68] there has also been a complete audio edition of the news-magazine available 9pm London time on Thursdays. The audio version of The Economist is produced by the production company Talking Issues. The company records the full text of the news-magazine in mp3 format, including the extra pages in the UK edition. The weekly 130 MB download is free for subscribers and available for a fee for non-subscribers.

The publication's writers adopt a tight style that seeks to include the maximum amount of information in a limited space.[69] Atlantic Monthly publisher David G. Bradley described the formula as "a consistent world view expressed, consistently, in tight and engaging prose".[70]

There is a section of economic statistics. Tables such as employment statistics are published each week and there are special statistical features too. It is unique among British weeklies in providing authoritative coverage of official statistics and its rankings of international statistics have been decisive.[71] In addition, The Economist is known for its Big Mac Index, which it first published in 1986, which uses the price of the hamburger in different countries as an informal measure of the purchasing power of currencies.[72][73]

The publication runs several opinion columns whose names reflect their topic:

  • Analects (China) — named after The Analects, a collection of Confucian sayings, this column was established in February 2012.
  • Bagehot (Britain) — named for Walter Bagehot , 19th-century British constitutional expert and early editor of The Economist. From July 2010[74] until June 2012[75] it was written by David Rennie.
  • Bello (Latin America) - named for Andrés Bello, a diplomat, poet, legislator and philosopher, who lived and worked in Chile.[76] The column was established in January 2014 and is written by Michael Reid.
  • Charlemagne (Europe) — named for Charlemagne, Emperor of the Frankish Empire. It is written by Tom Nuttall.[77]
  • Lexington (United States) — named for Lexington, Massachusetts, the site of the beginning of the American Revolutionary War. From June 2010 until May 2012 it was written by Peter David, until his death in a car accident.[78]
  • Buttonwood (Finance) — named for the buttonwood tree where early Wall Street traders gathered. Until September 2006 this was available only as an on-line column, but it is now included in the print edition. It is written by Philip Coggan.
  • Banyan (Asia) — named for the banyan tree, this column was established in April 2009 and focuses on various issues across the Asian continent, and is written by Dominic Ziegler.
  • Baobab (Africa & Middle East) — named for the baobab tree, this column was established in July 2010 and focuses on various issues across the African continent.
  • Babbage (Technology) — named for the inventor Charles Babbage, this column was established in March 2010 and focuses on various technology related issues.
  • Prospero (Books and arts) — named after the character from William Shakespeare's play The Tempest, this column reviews books and focuses on arts-related issues.
  • Game Theory (Sport) — named after the science of predicting outcomes in a certain situation this column focuses on "sports major and minor" and "the politics, economics, science and statistics of the games we play and watch".
  • Schumpeter (Business) — named for the economist Joseph Schumpeter, this column was established on September 2009 and is written by Adrian Wooldridge.

Other regular features include:

  • Face Value about prominent people in the business world
  • Free Exchange a general economics column, frequently based on academic research, replaced the column Economics Focus on January 2012
  • An obituary
  • sections on science and the arts

The news magazine goes to press on Thursdays, between 6pm and 7pm GMT, and is available on newsstands in many countries the next day. It is printed at seven sites around the world. Known on their website as "This week's print edition", it is available online, albeit with only the first five viewed articles being free (and available to subscribers only mid-October 2009–2010).

The Economist also produces the annual The World in [Year] publication. It also sponsors a writing award.


In the late 1980s, The Economist hired AMV BBDO, one of London's large advertising agencies. AMV was charged with broadening the newsmagazine's appeal beyond financial industry workers. To do this, AMV phased out advertisements based on The Economist′s contents, and introduced feel-good advertising. These new ads made The Economist′s advertisers feel that they were targeting a high-end market, made readers feel part of a special club, and made potential readers feel that they were missing out. Today, the "White out of Red" advertising campaign is legendary. Almost every ad consists of a witticism written in white on a plain red background, usually with The Economist in the bottom right-hand corner. For example: "I never read The Economist, Management trainee, Aged 42."

Innovation Awards

Innovation Awards Logo

The Economist sponsors the yearly "Economist Innovation Awards", in the categories of bioscience, computing and communications, energy and the environment, social and economic innovation, business-process innovation, consumer products, and a special "no boundaries" category.[79] The awards have been held since 2002. Nominations are held between 2 and 30 April. The award ceremony is then hosted on 15 November. Choices are based off the following factors:[80]

  • How much revenue their innovation has made their company or its economic impact on a specific good cause or society in general
  • The effect their work has had on the marketplace (or if it's created a whole new marketplace altogether)
  • The impact their innovation has had on a new type of science or technology

Writing prize

In 1999, The Economist organized a global futurist writing competition, The World in 2050. Co-sponsored by Royal Dutch/Shell, the competition included a first prize of US $20,000 and publication in The Economist '​s annual flagship publication, The World In.[81] Over 3,000 entries from around the world were submitted via a website set up for the purpose and at various Royal Dutch Shell offices worldwide.[81]

The judging panel included Bill Emmott,[81] Esther Dyson,[82] Sir Mark Moody-Stuart (then-chairman of Royal Dutch Shell),[81] and Matt Ridley (a British scientist and member of the House of Lords).[83]


Sections of The Economist criticising authoritarian regimes are frequently removed from the magazine by the authorities in those countries. The Economist regularly has difficulties with the ruling party of Singapore (the People's Action Party), which had successfully sued it, in a Singaporean court, for libel.[84]

The Economist, like many other publications, is subjected to censorship in India whenever it depicts a map of Kashmir. The maps are stamped by Indian Customs officials as being "neither correct, nor authentic". Issues are sometimes delayed, but not stopped or seized.[85]

On 15 June 2006, Iran banned the sale of The Economist when it published a map labelling the Persian Gulf simply as "Gulf"—a choice that derives its political significance from the Persian Gulf naming dispute.[86]

In a separate incident, the government of Zimbabwe went further and imprisoned The Economist's correspondent there, Andrew Meldrum. The government charged him with violating a statute on "publishing untruth" for writing that a woman was decapitated by supporters of the ruling Zimbabwe African National Union – Patriotic Front party. The decapitation claim was retracted .[87] and allegedly fabricated by the woman's husband. The correspondent was later acquitted, only to receive a deportation order.

On 19 August 2013, The Economist disclosed that the Missouri Department of Corrections had censored its 29 June issue. According to the letter sent by the Department, prisoners were not allowed to receive the issue because "1. it constitutes a threat to the security or discipline of the institution; 2. may facilitate or encourage criminal activity; or 3. may interfere with the rehabilitation of an offender".[88]

Criticism and accusation

In 1991, James Fallows argued in The Washington Post that The Economist used editorial lines that contradicted the news stories they purported to highlight.[59] In 1999, Andrew Sullivan complained in the New Republic that it uses "marketing genius"[89] to make up for deficiencies in analysis and original reporting, resulting in "a kind of Reader's Digest"[90] for America's corporate elite.[91] Although he acknowledged that the magazine's claim about the dotcom bubble bursting would probably be accurate in the long run (the bubble burst in the US market two years later),[92] Sullivan pointed out that the magazine greatly exaggerated the danger the US economy was in after the Dow Jones fell to 7,400 during the 1998 Labor Day weekend. He also said that The Economist is editorially constrained because so many scribes graduated from the same college at Oxford University, Magdalen College.[90] The Guardian wrote that "its writers rarely see a political or economic problem that cannot be solved by the trusted three-card trick of privatisation, deregulation and liberalisation".[93]

In 2005, the Chicago Tribune named it the best English-language magazine noting its strength in international reporting "where it does not feel moved to cover a faraway land only at a time of unmitigated disaster" and that it kept a wall between its reporting and its more conservative editorial policies.[94] In 2008, former editor of Newsweek Jon Meacham, a self-described "fan", criticised The Economist′s focus on analysis over original reporting.[95]

In 2012, The Economist was accused of hacking into the computer of Bangladesh Supreme Court Justice Mohammed Nizamul Huq, leading to his resignation as the chairman of the International Crimes Tribunal.[96][97][98][99][100][101] The magazine denied the accusations.

In 2014, the magazine withdrew a harshly-criticised review of a book by Edward Baptist on slavery and American capitalism; The Economist had complained that "[a]lmost all the blacks in his book are victims, almost all the whites villains."[102] Henry Farrell drew parallels with the publication's views on the Great Famine in Ireland.[103]


  1. ^ "The Economist's Circulation 2012". Retrieved 2013-08-09. 
  2. ^ "Why does The Economist call itself a newspaper?". The Economist. 1 September 2013. 
  3. ^ "Locations". Economist Group. Retrieved 12 September 2009.
  4. ^ "Maps". City of Westminster. Retrieved 28 August 2009.
  5. ^ "The Economist". YouTube. Retrieved 3 September 2013. 
  6. ^ a b Economist' Magazine Wins American Readers"'".  
  7. ^ Brook, Stephen (25 February 2008). "Let the bad times roll". The Guardian (London). Retrieved 26 March 2010. 
  8. ^ "So what's the secret of 'The Economist'?". The Independent (London). 26 February 2006. Retrieved 27 April 2008. 
  9. ^ "Results for the financial year ended 31 March 2013". The Economist Group. London. Retrieved 7 April 2014. 
  10. ^ "How our readers view The Economist". The Economist. Retrieved 27 December 2006. 
  11. ^ a b "Opinion: leaders and letters to the Editor". The Economist. Retrieved 1 May 2011. 
  12. ^ "Don’t leave us this way". The Economist. 12 July 2014. Retrieved 26 July 2014. 
  13. ^ "How our readers view The Economist". The Economist. Archived from the original on 7 September 2006. Retrieved 27 December 2006. 
  14. ^ Oberholzer-Gee, Felix; Bharat, N. Anand; Lizzie, Gomez. "The Economist". Harvard Business School Case 710-441, July 2010. 
  15. ^ Oberholzer-Gee, Felix; Bharat, N. Anand; Lizzie, Gomez. "The Economist. Harvard Business School Case 710-441, July 2010" (PDF). 
  16. ^ From the Corn Laws to Your Mailbox, The MIT Press Log, 30 January 2007. Retrieved 11 June 2010.
  17. ^ "Prospectus". The Economist. 5 August 1843. Retrieved 27 December 2006. 
  18. ^ "The many paradoxes of broadband". Retrieved 27 December 2006.  (subscription required) This scholarly paper was written in 1952
  19. ^ Nathan Leites (1952). "The Politburo Through Western Eyes".  (subscription required)
  20. ^ Karl Marx, The Eighteenth Brumaire of Louis Bonaparte, VI (1852)
  21. ^ a b c "About us". The Economist. 18 November 2010. Retrieved 1 May 2011. 
  22. ^ "The Economist Launches New China Section". Asian Media Journal. 
  23. ^ The Concise Dictionary of National Biography makes him assistant editor 1858–1860
  24. ^ He was Wilson's son-in-law
  25. ^ A journalist and biographer
  26. ^ Edward Johnstone (1883–1907)
  27. ^ "Globalisation: The redistribution of hope". The Economist. 16 December 2010. Retrieved 23 April 2011. 
  28. ^ George Monbiot (11 January 2005). "George Monbiot, Punitive – and it works". The Guardian (London). Retrieved 25 May 2012. 
  29. ^ "Buttonwood: Let them heat coke". The Economist. 14 June 2008. Retrieved 25 May 2012. 
  30. ^ Emmot, Bill (8 December 2000). "Time for a referendum on the monarchy". Comment (London). Retrieved 27 December 2006. 
  31. ^ Marx, Karl (1852). The Eighteenth Brumaire of Louis Bonaparte. 
  32. ^ Let them wed, cover article on 4 January 1996
  33. ^ How to stop the drug wars, cover article on 7 March 2009. The newspaper calls legalisation "the least bad solution".
  34. ^ "Tax reform in America: A simple bare necessity". The Economist. Retrieved 25 May 2012. 
  35. ^ "Smoking and public health: Breathe easy". The Economist. 10 June 2010. Retrieved 25 May 2012. 
  36. ^ "Spare The Rod, Say Some", The Economist, 31 May 2008.
  37. ^ Sense, not Sensenbrenner, The Economist, 30 March 2006
  38. ^ "Obituary: God". The Economist. 23 December 1999. 
  39. ^ "Lexington: Reflections on Virginia Tech". The Economist. 8 April 2009. Retrieved 13 April 2011. 
  40. ^ "The Economist backs the Conservatives", The Guardian (PA report), 29 April 2010.
  41. ^ "Report of Rome anti-war demo on Saturday 24th with photos".  
  42. ^ "Cristina in the land of make believe". The Economist. 1 May 2008. 
  43. ^ "Resign Rumsfeld". The Economist. 6 May 2004. Retrieved 27 December 2006. 
  44. ^ "Mugged by reality". The Economist. 22 March 2007. Retrieved 9 April 2007. 
  45. ^ "Crunch time in America". The Economist. 2 November 2000. Retrieved 27 December 2006. 
  46. ^ "The incompetent or the incoherent?". The Economist. 28 October 2004. Retrieved 27 December 2006. 
  47. ^ "It's time". The Economist. 30 October 2008. 
  48. ^ "Our American Endorsement. Which one?". The Economist. 3 November 2012. Retrieved 4 November 2012. 
  49. ^ "Style Guide". The Economist. 27 September 2011. Retrieved 8 February 2013. 
  50. ^ "The Economist — Tone". The Economist. Retrieved 27 December 2006. 
  51. ^ "Johnson". The Economist. Retrieved 27 December 2006. 
  52. ^ "A bank by any other name". The Economist. Retrieved 16 September 2008. 
  53. ^ Issue Cover for 20 Sep 2003,
  54. ^ Letters: Pointing the Finger, The Economist, 2 October 2003.
  55. ^ "Media directory". The Economist. Retrieved 25 May 2012. 
  56. ^ "Why The Economist has no bylines | Hannibal and Me". Retrieved 25 May 2012. 
  57. ^ "The Economist — About us". The Economist. 18 November 2010. Retrieved 11 June 2012. 
  58. ^ "Economist Editor Micklethwait brings his global perspective to the Twin Cities". 29 April 2008. Retrieved 16 September 2008. 
  59. ^ a b "The Economics of the Colonial Cringe: Pseudonomics and the Sneer on the Face of The Economist.". Washington Post. Retrieved 27 April 2008. 
  60. ^ "The Doubter's Companion: A Dictionary of Aggressive Common Sense". Retrieved 2013-08-09. 
  61. ^ Moseley, Ray. Economist" aspires to influence, and many say it does.""" (pay archive). The Chicago Tribune. Retrieved 14 May 2008. 
  62. ^ "Compilation: Full text of responses to Economist survey on Corporate Social Responsibility (January–February 2005)". Business & Human Rights. Retrieved 3 February 2007. 
  63. ^ "Letters: On Amnesty International and human rights, Iraq, tax breaks 4 April 2007". The Economist. 4 April 2007. Retrieved 9 November 2007. 
  64. ^ Francis T. Seow (1998). The Media Enthralled: Singapore Revisited. Lynne Rienner Publishers. pp. 171–175. Retrieved 25 May 2012. 
  65. ^ Stay informed today and every day. "Latest blog posts". The Economist. Retrieved 2013-08-09. 
  66. ^ "Special reports". The Economist. Retrieved 2013-08-09. 
  67. ^ Stay informed today and every day (2013-06-01). "Technology Quarterly". The Economist. Retrieved 2013-08-09. 
  68. ^ Allen, Katie (11 July 2007). "Economist launches audio magazine". The Guardian (London). Retrieved 16 August 2007. 
  69. ^ "The Economist style guide". The Economist. Retrieved 27 December 2006. 
  70. ^ "A Seven Year Ambition". 
  71. ^ Great expectations—the social sciences in Great Britain. Commission on the Social Sciences. 2004. p. 88.  
  72. ^ Paul R. Krugman, Maurice Obstfeld (2009). International Economics. Pearson Education. p. 396.  
  73. ^ "On the Hamburger Standard". The Economist. 6–12 September 1986. 
  74. ^ "Charlemagne moves town". The Economist. 2010-06-30. Retrieved 26 March 2014. 
  75. ^ "Britain's cheering gloom". The Economist. 2012-06-30. Retrieved 31 August 2012. 
  76. ^ "The Bello column: Choosing a Name". The Economist. 30 January 2014. Retrieved 25 March 2014. 
  77. ^ "Media Directory". The Economist. 9 June 2011. Retrieved 13 June 2012. 
  78. ^ "Lexington: Peter David". The Economist website. 11 May 2012. Retrieved 12 May 2012. 
  79. ^ "Economist Innovation Awards Categories". The Economist Group. Retrieved 25 May 2012. 
  80. ^ "Economist Innovation Awards Nomination Process". 4 May 2012. Retrieved 25 May 2012. 
  81. ^ a b c d "What is your vision of the future?". New Straights Times. 22 April 2000. 
  82. ^ "Angel Investor Esther Dyson Increases Dosage in Health Startups". Bloomberg News. 26 December 2012. 
  83. ^ "Getting better all the time". The Economist. 13 May 2010. 
  84. ^ "Inconvenient truths in Singapore".  
  85. ^ "Censorship in India". The Economist. 7 December 2010. 
  86. ^ over map"The Economist"Iran bans .  
  87. ^ "Guardian and RFI correspondent risks two years in jail".  
  88. ^ "The Economist in prison: About that missing issue". The Economist. 19 August 2013. Retrieved 2 April 2014. 
  89. ^ "London Fog". Retrieved 2 September 2014. 
  90. ^ a b "Not so groovy.". The New Republic (London). 14 June 1999. Retrieved 27 April 2008. 
  91. ^ "Nasty barbs fly between New Republic and Economist.". Media Life. Retrieved 27 April 2008. 
  92. ^ "Effects of Recession and Dot Com Bubble". Data and Investment Consult. Retrieved 8 May 2011. 
  93. ^ "Economist thrives on female intuition".  
  94. ^ Entertainment: 50 Best Magazines, Chicago Tribune, 15 June 2006.
  95. ^ "Jon Meacham Wants Newsweek to Be More Like Hayes' Esquire.". New York Observer. Retrieved 27 April 2008. 
  96. ^ Discrepancy in Dhaka, The Economist, 8 December 2012.
  97. ^ "Economist accused of hacking ICT judge's computer", Washington Post, 9 December 2012.
  98. ^ Economist magazine faces contempt in Bangladesh, Huffington Post, 9 December 2012.
  99. ^ "Bangladeshi war crimes tribunal issues notice to The Economist", The Indian Express, 6 December 2012.
  100. ^ "Tribunal chief's net talks, mail hacked", Daily Star, 7 December 2012.
  101. ^ The trial of the birth of a nation, The Economist, 15 December 2012.
  102. ^ "Blood cotton". Retrieved 6 September 2014. 
  103. ^ Farrell, Henry (5 September 2014). "When The Economist blamed Irish peasants for starving to death". Retrieved 6 September 2014. 

Further reading

  • Edwards, Ruth Dudley (1993), The Pursuit of Reason: The Economist 1843–1993, London: Hamish Hamilton, ISBN 0-241-12939-7
  • Mark Tungate (2004). "The Economist". Media Monoliths. Kogan Page Publishers. pp. 194–206.  

External links

  • Official website
  • The Economist Group website providing group information and links to all group publications such as CFO, Roll Call and European Voice
  • ebusinessforum Part of the Economist Intelligence Unit, with free articles from The Economist
  • Preliminary number and prospectus, 5 August 1843
  • The EconomistCapital, currency, and banking; a series of articles published in – By James Wilson (Published 1847)
  • ′s Innovation AwardsThe Economist
  • The Economist Conferences in Latin America
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.

Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from World eBook Library are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.